Buddha Drukpa Kunley a fost unul dintre cei mai mari sfinți ai Tibetului,
cunoscut ca “nebunul sfânt “ sau “iluminatul excentric”,
datorită comportamentului său neconvențional
și a terapiei de șoc cu un surprinzător umor obscen
prin care reușea
“să ii elibereze pe oamenii
de gândirea religioasă dogmatică
și de limitare”.
A adus în discuție formalitățile și ipocrizia religioasă pe care le-a observat în societate,
folosind adesea metode provocatoare
pentru a trezi oamenii la o înțelegere mai profundă a budismului.
Una dintre caracteristicile distincte ale lui Drukpa Kunley
a fost folosirea simbolismului erotic și sexual în învățăturile sale,
ceea ce este o raritate în multe tradiții religioase.
El argumenta că dorințele sexuale sunt o parte naturală a vieții umane
și pot fi folosite pentru a atinge iluminarea spirituală,
dacă sunt integrate corect în practicile spirituale.
Drukpa Kunley este deosebit de venerat în Bhutan,
unde multe legende și povești despre escapadele și miracolele sale continuă să fie o parte populară a culturii locale.
El a avut un impact major asupra budismului în Bhutan,
ajutând la modelarea spiritualității naționale într-un mod profund și durabil.
În memoria sa, multe temple
și locuri sacre din Bhutan sunt dedicate lui și legendei sale.
„Ceea ce fac eu nu este modul meu de a fi,
ci este modul în care îmi transmit învăţătura.”
Renunţarea lipsită de griji,
o compasiune uriaşă,
lipsa totală a inhibiţiei,
utilizarea inteligentă a terapiei şocului,
lacrimile şi râsul
sunt caracteristicile specifice ale Nebunul Sfânt.
Maeștrii săi
Naljorpa Drukpa Kunley provine dintr-o familie de rang înalt,
având o veche tradiţie spirituală.
A fost un copil extrem de precoce,
amintându-şi perfect vieţile anterioare.
El stăpânea foarte bine practica meditației,
făcea exerciţii de respiraţie
şi singura sa preocupare era yoga.
A fost primit în ordinul călugărilor de către JEKHYEN RABPA din ZHALU.
Călugărul SONAM CHORPA l-a învăţat Tantra tibetană si cunoasterea secretă a mantrelor,
în timp ce de la GYALWONG JE, a învăţat doctrina completă a tradiţiei DRUKPA.
A avut mai mulți maestrii de la care a asimilat comoara secretă a iniţierii.
Făcând o sinteză a înţelesului tuturor învăţăturilor orale pe care le-a primit,
el a descoperit cheia realizării complete:
“ Fii conștient și stăpânește-ți mintea!”
A urmat calea tantrica a unor maeștrii cu realizări excepționale: Milarepa, Marpa, Naropa, Tilopa.
Drukpa Kunley a atins măiestria pe calea sa spirituala la varsta de 25 de ani.
Avea o capacitate desăvârșită de a-și schimba forma,
de a prezice viitorul
și de a materializa cu ușurință orice dorea.
Sunt mai multe scrieri ale miracolelor infaptuite de el.
Iată una dintre acestea, in care este căutat pentru a-și plăti un tribut
și iată cum el se comporta intr-un mod care ii este caracteristic:
Un mesager l-a adus la castelul stîpânului locului pe Kunley.
„Tu eşti nebunul numit Drupka Kunley, nu-i aşa?”, a spus stăpânul.
„Tu, omule din Ralung! Ai uitat că fiecare dintre noi
obişnuieşte să-i plătească lui YANDROK NANGKARTSE
un yak şi nouă oi ca taxă,
şi că de asemeni ai de plătit taxa de o oaie şi lână lui TSE CHEN?
Pentru tine, nu există nici o dovadă că ţi-ai fi plătit taxa.
în loc să-mi mulţumeşti că te-am lăsat în pace până acum,
tu ai omorât şi mi-ai mâncat căprioara mea la Mânăstirea Galden
şi sfătuieşti oamenii numai către rele.
Va trebui să-mi plăteşti neapărat, mâine, carnea de la o sută de animale ca taxă.
„Vei fi plătit în funcţie de socoteala virtuţilor şi viciilor tale de către YAMA, Zeul Morţii,
care în mod imparţial reflectă karma tuturor fiinţelor din cele şase tărâmuri în oglinda sa clară”, i-a spus Kunley.
Când soarele apăru ziua următoare de după munţii din Est,
Kunleya fost văzut mânând înaintea sa o sută zece căprioare din Galden.
„Aici este taxa ta de carne!”, a strigat Lama către şef.
„Ia-o dacă vrei. Eu nu ţi-o voi mai putea da mâine, dar astăzi poţi avea atât de multe animale câte sunt în Tibet.
Dacă tu nu le vrei, eu le voi trimite în Paradis. Acesta este ordinul Zeului Morţii”.
„Drupka Kunley, nebunule! Tu sau eşti un diavol încarnat, sau eşti emanaţia unui BUDDHA.
Să adunci căprioarele în turmă ca pe oi e într-adevăr un miracol, dar oricum eu nu primesc taxa de carne în animale vii. Mie îmi trebuie cadavrele lor”, i-a spus şeful.
„Asta nu e o problemă”, a spus Lama, şi a început să taie capetele căprioarelor.
După ce le-a omorât, a început să le jupoaie, stivuind cadravele însângerate într-o grămadă.
Conducătorul s-a înfricoşat. „Ajunge! Ajunge!” a strigat el.
„Nebunule Drupka Kunley, am făcut o mare greşeală!
Îîn viitor nici tu nici descendenţii clanului Drupka nu vor mai trebui s
ă plătească taxa de carne TSANG. Ia carnea de aici şi vinde-o în piaţă
şi eliberează spiritele acestor animale!
„Ieri ne-ai spus că ai nevoie de taxa de carne,
aşa că eu am condus încoace aceste animale.
Acum tu îmi zici că nu le vrei. în acest caz, animalele se pot reîntoarce la Galden”.
El a pocnit din degete şi a strigat: „Duceţi-vă acasă!”
Cadavrele s-au ridicat, şi-au găsit fiecare câte o piele şi un cap,
deşi unele animale mici au luat capete mari, şi unele animale mari au luat capete mici
şi au fugit înapoi spre Galden.
Chiar şi astăzi mai pot fi văzute
specii ciudate de căprioare cu capete nepotrivite în jurul Galdenului.
Conducătorul, ofiţerii şi servitorii săi au fost cuprinşi de o adâncă devoţiune şi feţele le erau scăldate în lacrimi.
Ei au îngenunchiat în faţa lui Lama, cu palmele unite în rugăciune.
Stăpânul a spus:
„Kunga Legpa, refugiu unic al fiinţelor!
Norii din Sud aflaţi la înălţime în mijlocul verii
Sunt ignoranţi asupra răsăritului şi apusului Soarelui;
Ne închinăm la picioarele lui Drupka Kunley, Domn al Tuturor Fiinţelor”.
A urmat calea tantrica a unor maeștrii cu realizări excepționale: Milarepa, Marpa, Naropa, Tilopa.
Deși maestrul său, Milarepa, a fost un celibatar, Drukpa Kunley a relevat prin poezie, cântec, dans, umor si amor că adevărata natură a lumii manifestate- Samsara, este in esența aceeăsi cu transcendența- Nirvana.
El nu a ales renuțarea sau negarea vieții, ci din contra, a văzut viața însăși ca pe o cale spirituală, folosindu-se de dorință, emoție și sexualitate pentru a se trezi spiritual și pentru a ajunge la realizarea supremă.
Viața sa a fost impregnată de sacru, de autentic,
fiind liber de orice limitare,
ca urmare nu manifesta un comportament rigid,
influentat de convenții sociale.
De aceea, oamenii il pot precepe ca fiind excentric sau lunatic.
Este un exemplu viu de libertate, adevar si iubire,
amintind in orice clipă ca
PENTRU CEL CARE ESTE PUR TOTUL ESTE PUR.
A fost cunoscut ca „sfantul a 5000 de femei” sau „sfantul fertiliatii”.
Drukpa Kunley a arătat că celibatul nu era necesar pentru a fi luminat.
A avut o ințelegere profundă asupra existentei, prin raportarea la fiinta de sex opus ca la o fiinta divină și prin miracolului de a trăi interacțiunea amoroasa ca fiind o grație, prin care putem cunoaște adevarata libertate spirituală.
Legenda legăta de cultul fertilității și simbolul lingamului
In acastă legendă se povesteste despre cum Drukpa Kunley a învins un demon și l-a făcut adept.
Legenda spune că un demon pe nume Loro Duem îi îngrozea pe localnici controlând pe ambele părți ale munților de la Dochula Pass și nimeni nu a reușit să-l invingă. Așa că, oamenii l-au rugat pe Lama Drukpa să îi ajute să scape de demon.
Se spune că, pentru a lupta cu demonul, Lama Drukpa s-a transformat într-un câine cenușiu și a fugit în vârful unui munte.
A urmarit demonul pe care l-a prins si cu care s-a contopit intr-o interactiune amoroasă, in urma căreia demonl l-a acceaptat ca stapân și i-a devenit discipol. Acesta este locul unde se află astăzi templul Chimi Lhakhang, cunoscut pentru puterea de a conferi fertilitatea. După acest eveniment, satul Punakha a început să venereze motivul penisului ca simbol divin protector și a început practica pictării lui pe pereții tempului.
Calea “nebunului divin” sau “intelepciunii divine”
Aceasta cale a “nebunului divin” sau “intelepciunii divine” abordeaza metode neconventionale pentru a invata oamenii sa priveasca toate lucurile ca fiind sacre. Cuprinde acțiuni care pot părea bizare sau „nebunești”, dar fac parte, de fapt, din desciplina practicantului către propria sa eliberare, precum și spre eliberarea celorlalți.
Este o cale grea, dar si cea mai rapidă cale spre realizarea spirituală. Deaceea, este esențial ca discipolul să aiba o incredere de neclintit in Maestrul său, căruia să i se abandoneze total, să fie dispus să iasă din zona de comfort și să accepte cu detașare confruntarea cu situații imprevizibie și neobișnuite.
Filozofia acestei căi ne este relevată in “Nebunul divin”, biografia marelui maestru, una dintre cele mai importante cărti de introducere in cea mai inaltă invatatură a tantrismului.
Autor:
Acharya Shiva Shankara
Related Posts
- Este goliciunea corporala ceva vulgar sau ceva frumos?
In general, se stie la ora actuala ca frumusetea depinde de armonia formei, care, de…
- Dragoste sau sex ?
Dragoste sau sex ? Cât de mare este diferența între a face sex și a…
- Elemente de Tantra nondualistă - Adya Tantra
Tantra poate fi tradus ca şi "tesătură" sau "urzeală", semnificând, aici, ţesătura infinit de complexă…
- Muladhara chackra
Centrul situat la baza lui SUSHUMNA, între rădăcina organelor sexuale şi anus. Atât timp cât…
- Continenta sexuala
De ce este importanta continenta sexuala (activa sau pasiva ) ?Iata de ce: "In momentul…