Avertisment : oricare ar fi demersul teoretic şi practic asupra tantrei, dorim să menţionam că atunci când nu se respectă continenţa sexuală activă sau pasivă – Arohana (sau înfrânarea, cu alte cuvinte), atunci nu vorbim despre tantra, ci cel mult despre o forma falsă, modificată pentru a induce în eroare căutătorul sincer.

Adevăratul tantric (tantrika) este perceput ca un muzician divin care ştie să cânte cu înţelepciune la acest “instrument cu o infinitate de corzi dinăuntrul sufletului său.

Foarte frumoasă această afirmaţie, dar trebuie să înţelegem bine un lucru: adevărata tantra nu este pentru oricine.

Sunt necesare calităţi importante, cum sunt: putere excepţională de a iubi, seriozitate, voinţă, înţelepciune, dar, mai ales aspiraţia spirituală intensă, copleşitoare.

“Nu este permis boilor ceea ce este permis zeilor”

Cu toate că aceste explicaţii şi raportări asupra tantrei sunt reale, o explicaţie concisă şi clară considerăm că este următoarea:

Tantra este arta transfigurarii vieţii.

De ce?
Deoarece tantra face ca întreaga viaţă să fie un ritual.
Te învaţă să vezi permanent dincolo de aparenţe miracolul prezentei divine in toate clipele vietii noastre.

Ce ziceţi, nu este de mii de ori preferabil să trăieşti fiecare clipă impregnată de spiritualitate şi oriunde te-ai afla… sau numai duminica, de sărbători, ori retras în mânăstire sau pustnicie…?

Din această perspectivă, tantra yoga se prezintă ca un vârf de lance al spiritualităţii, dar este necesar să fim siguri că ceea ce cunoaştem este adevărata tantra, fiindcă, la fel ca tot ce este bun şi foarte valoros, există numeroase falsuri

Chiar şi în India există acum numeroase confuzii referitoare la tantra.
De obicei acolo se consideră tantra ca fiind fie kalachackra tantra tibetană sau anumite practici de magie, de obicei neagră, foarte periculoase, eficiente, dar dăunătoare, regresive şi chiar demoniace, ce pot fi întâlnite acum în India.

Adevărata tantra este acum rar întâlnită şi palid reprezentată chiar acolo de unde ea a pornit, în India.

Tantra poate oferi foarte mult, dar nu poate suporta vulgaritatea, răutatea şi prostia.

Metafizica tantrică se bazează pe câteva principii fundamentale.

Un prim principiu

se poate foarte bine reda prin următoarea maximă:

1.Pentru a-L accesa pe Dumnezeu, Miracolul sau Infinitul în exterior (de exemplu, într-o ființă umană) este necesar să î-L accesăm mai întâi în noi.”

Această maxomă indică oglindirea fundamentală a universului în fiinţa umană şi oglindirea umană în univers.

Aşa cum omul doarme, iar apoi se trezeşte, tot aşa şi în natură alternează noaptea şi ziua. Aşa cum există la nivel uman atracţie polară între bărbat şi femeie, tot aşa se petrece şi la nivel planetar cu polii magnetici şi electrici. Aşa cum imaginile mici din proiector şi imaginile mari de pe ecran au aceeaşi matriţă, tot aşa şi universul şi omul sunt uniţi şi se oglindesc perfect unul în celălalt.

Al doilea principiu în Tantra :

2.“Binele şi răul, sacrul şi profanul, senzualitatea şi spiritualitatea, materialul şi transcendentalul, samsara (ignoranţa) şi nirvana (iluminarea) nu sunt complet opuse, ele sunt două faţete ale aceleiaşi realităţi care au, însă, aceeași esență unică – transcendența divină.

Din această perspectivă, Tantra urmăreşte să folosească fiecare părticică a vieţii ca pe un instrument pe calea evoluţiei spirituale, deoarece ea nu neagă procesele primare cum ar fi: dormitul, mâncatul, eliminarea excreţiilor sau nevoile sexuale.

Energia pasiunii şi a dorinţei nu trebuie pierdută, ci ea trebuie controlată.

“Fiecare proces, fiecare dorinţă, oricât de neelevată ar fi, poartă în sine o sclipire de sacralitate pe care tantra urmăreşte să o identifice şi să o pună în lumină.

John Blofield, autorul cărţii “Misticismul tantric din Tibet
k

Unii adepţi occidentali privesc Tantra ca pe o practică erotică în genul Kama Sutra şi folosesc tehnicile sexuale ca pe nişte instrumente necesare în practica spirituală.

Această raportare a dat naştere la aşa-numita neo-Tantra care a fost denumită în glumă de către Lama-şii tibetani, “California Tantra”. Această neînţelegere îşi are originea în faptul că extazul care se atinge prin adevărata Tantra este confundat cu momentul orgasmului din timpul unui actului amoros obişnuit. Totusi, tantra nu este nici uniunea amoroasă dintre bărbat şi femeie, realizată în anumite condiţii esenţiale.

Nu presupune, neapărat, nici măcar contactul amoros dintre un barbat şi femeie. Nu presupune, neapărat, nici măcar prezenţa unei persoane de sex opus.

Metodele de antrenament şi practicile tantrice sunt speciale, dar trebuie realizate foarte-foarte riguros, în situaţia unei îndrumări foarte competente.

a consemnat

Acharya Shiva Shankara