Revelația
Revelația Divinului în profan este arta de a accesa Adevărul, trecând dincolo de aparenţe.
Ceea ce este trecător este, pentru un tantrika, un minunat simbol a ceea este netrecător sau etern
Cum e posibil ca emoţia erotică să ne înalţe?
Omul superior, care nu neagă ci controlează perfect instinctele vede spontan în persoanele de sex opus o fiinţă divină, iar pe el se ipostaziază instantaneu în contrapartea sa.
Erosul plin de iubire ne aduce aminte că suntem cu adevărat sfinţi… şi pentru asta trebuie, doar, să refuzăm căderea în animalitate.
Pentru multi practicanți bine intenționați, Tantra ar fi arta de a face dragoste frumos şi fără a pierde absolut deloc controlul energiei sexuale, realizând așa-numita continență sexuală – Arohana.
Ei bine, ceea ce este însă și mai caracteristic în Tantra este, de fapt, transfigurarea.
Prin transfigurare, cu adevărat, în acel loc și timp aparent uman se întâlnesc nu doi oameni, ci doi îngeri sau doi zei.
Din păcate, puţini oameni au acces la informaţii autentice în ceea ce priveşte Tantra, aceasta fiind abordată în mod superficial în cele mai multe dintre şcolile occidentale de Tantra.
Acestea prezintă deseori informaţii care nu prea au legătură cu adevărata ştiinţă tantrică, la fel cum nu putem spune că astrologia şi astronomia sunt identice, ele fiind de fapt două ştiinţe complet diferite.
Principii tantrice esențiale
„Putem vedea divinul în exterior și acest lucru este posibil doar proporțional cu nivelul la care l-am putut găsi în interiorul nostru.”
„Putem vedea divinul în exterior și acest lucru este posibil doar proporțional cu nivelul la care l-am putut găsi în interiorul nostru.”
Principii tantrice esențiale
Principii tantrice esențiale
„Putem vedea divinul în exterior și acest lucru este posibil doar proporțional cu nivelul la care l-am putut găsi în interiorul nostru.”
Acharya Shiva Shankara
Tantricul ajunge prin Dumnezeu la Lume si nu prin lume la Dumnezeu.
Asa cum am spus, tantra urmăreşte să discearnă dincolo de aparenţe Realitatea.
Şi care este Realitatea?
Realitatea este că, departe de a fi o iluzie, orice aspect al manifestarii este creat de Dumnezeu şi este însăşi substanţa Lui. Nu există nimic care să nu fie El însuşi şi să nu izvorască din El.
Nu există nici o trăire care să nu fie El, indiferent dacă este plăcută sau neplăcută.
Este cunoscut aici exemplul demonului care l-a urât atât de mult pe Vishnu încât, prin aceasta, a sfărşit prin a fi una cu Vishnu.
Da, dar pentru asta, acel demon a trebuit să aducă trăirea sa la o intensitate enormă, uriaşă şi cultivând aceasta şi trăind-o permanent, nu a facut altceva decât să ajungă una cu Ţinta.
Această povestire oferă o clarificare uimitoare referitoare la natura realităţii.
Demonul acela nu a ajuns, plin amplificarea în fiiinţa sa a acelei trăiri mizerabile, să fie una cu diavolul, fiindcă la “capătul liniei” există, în cele din urmă, o singură conştiinţă – Dumnezeu Însuşi, Infinitul din noi.
Bineînţeles că este de mii de ori preferabil să amplificăm în noi trăiri pozitive, care, cultivate cu intensitate şi perseverenţă în fiinţa noastră vor genera acelaşi rezultat.
Mai mult decât atât, metafizica tantrică arată că întreaga lume este creată prin imaginaţia creatoare a Creatorului, Universul fiind de natură mentală – desigur, mintea Lui.
Probabil că este foarte cunoscută perspectiva orientală conform căreia Lumea este o iluzie.
Conform acestei perspective, este bine să faci permanent discriminarea dintre ceea ce este o iluzie şi ceea ce este real şi divin. De fapt, aici diferenţa este făcută de faptul că unele aspecte sunt trecătoare, supuse devenirii, iar altele sunt permanente, imuabile, dincolo de orice modificare, transcendente.
Ei bine, tantra spune că totul este real, fiind creat prin imaginaţia Creatorului şi din chiar substanţa Sa.
Cum să spui că nu e real ceea ce este chiar El?
De altfel, era firesc, fiindcă, de ex., când cădem, ne lovim şi ne doare sau putem chiar muri (adică să părăsim planul fizic, fiindcă spiritul este nemuritor).
Nu poţi spune că e o iluzie, fiindcă are consecinţe şi contează din multe puncte de vedere… până când vom transcende dualitatea subiect-obiect şi vom putea accede la realitatea manifestării întregului Univers.
Da, există o diferenţiere importantă
Lumea, aşa cum o ştim, deşi are o natură divină, este trecătoare.
Dacă te ataşezi de orice aspect al ei, care este supus devenirii, vei suferi şi vei rătăci până când vei învăţa să recunoşti Sursa în orice aspect obişnuit sau neobişnuit.
De Sursă, însă, adică de Dumnezeu poţi fi oricăt de ataşat, fiindcă pe măsura ce eşti mai ataşat, cu atât identificarea cu El şi starea de fericire este mai mare.
Este singurul “defect” spiritual care este permis şi care aduce, de fapt, chiar Realizarea:
ataşamentul faţă de Dumnezeu.
Tantricul vede, astfel, în orice aspect al lumii, Adevărul, dincolo de aparenţele lumeşti ale respectivului aspect.
El nu se minte pe el însuşi că aspectul respectiv este divin, frumos, deosebit, uimitor (în timp ce realitatea ar fi altfel), ci face cu totul altceva – vede ceea ce este real şi imuabil, etern, nelimitat, excepţional şi divin cu adevărat, în ceea ce constituie obiectul viziunii sale dualiste și limitate.
Şi face aceasta neignorând aparenţele, ci transcenzându-le cu uşurinţă, datorită abilităţilor dobândite în urma practicii sale.
Aceasta este Tantra!
Aceasta este Înalta Artă a Revelării Divinului în profan.
Este o Artă totală, profundă şi nelimitată.
Este impregnată de fericirea infinită, care este Conştiinţa Supremă, Dumnezeu sau Paramashiva…(sau orice nume i-ar da cineva Conştiinţei Supreme) !
ADYA Tantra înseamnă Prima Tantra sau Tantra Primordială.
Acharya Shiva Shankara
Ceea ce este trecător este, pentru un tantrika, un minunat simbol a ceea este netrecător sau etern.