Rolul musculaturii erotice este încă ignorat. În viaţa obişnuită musculatura sexuală este foarte puţin utilizată, de aceea ea trebuie antrenată, pentru a putea fi folosită cât mai bine, deoarece ea este o nebănuită cheie a împlinirii erotice.

Arnold Kegel a redescoperit importanţa musculaturii sexuale pentru sănătatea noastră fizică şi psihică, punând în valoare aspecte binecunoscute în India şi China cu mii de ani în urmă. El a pus la punct un set de exercitii pentru antrenarea muschilor sexuali, exercitii care ii poarta numele. Aşadar, ceea ce vă propunem în această secţiune este să învăţaţi să vă contractaţi muşchii vaginali… Sună simplist, nu? Dar nu este deloc aşa. Multe femei aud pentru prima oară în viaţă de asemenea lucruri. Se miră ca şi când le-ai spune să îşi mişte vârful nasului.

Orice femeie poate să devină o expertă în arta contracţiilor vaginale, dar ca orice muşchi, şi acestia au nevoie de antrenament pentru a fi mai dinamici. Unde sunt muşchii de care vorbim? Închideţi ochii şi imaginaţi-vă că aţi pătruns în interiorul vaginului vostru. Curaj, permiteţi-vă aceasta măcar în imaginaţie. Aşa, mai adânc. Aici sunt. Circulari, capabili de contracţii foarte puternice, muşchii aceştia pot fi sursa unor plăceri nebănuite atât pentru voi, cât şi pentru iubitul vostru. Odată învăţată concentrarea asupra contracţiei acestor muşchi, îi veţi controla mult mai bine. Repetarea constantă va face să puteţi memora calea prin care se activează un anumit muşchi sau doar o parte a lui. Strângeţi acum anusul ca şi cum nu v-aţi da voie să evacuaţi materiile fecale. Apoi strângeţi vaginul ca şi cum aţi vrea să opriţi alunecarea unui tampon. Acum strângeţi uretra ca şi cum ar trebui să mai aşteptaţi până să urinaţi. Apoi faceţi acelaşi lucru cu toţi muşchii în acelaşi timp. Asiguraţi-vă că muşchii fesieri şi cei abdominali rămân relaxaţi.

Elemente pregătitoare Înainte de a începe să practicaţi aceste exerciţii este important să localizaţi în corpul dvs. muşchii sexuali şi, în special, muşchiul pubococcigian (PC). Muşchiul pubococcigian (PC) se află situat în zona dintre anus şi sex, şi face parte din musculatura planşeului pelvian la ambele sexe. Cea mai simplă metodă de a localiza acest muşchi este reţinerea jetului urinar, în mod repetat, în timp ce urinaţi. Ea mai este numită şi metoda urinării fracţionate. La început, din cauza lipsei unui bun control al musculaturii, pot fi simţite şi contracţii ale unor muşchi secundari, contracţii ce vor dispărea atunci când muşchiul PC va fi perceput în mod distinct, complet izolat de restul musculaturii planşeului pelvian. După ce muşchiul a fost localizat, puteţi începe să exersaţi consecvent contracţia sa.

Un alt aspect important în controlul muşchilor vaginali este respiraţia. Corelaţi respiraţia cu mişcările de contracţie. Expiraţi aerul din plămâni, rămâneţi aşa o perioadă de timp, fără să forţaţi, apoi inspiraţi, rămâneţi cu plămânii plini cu aer. Începeţi acum să vă contractaţi muşchii vaginali, realizaţi cât mai multe contracţii, într-un ritm ales în funcţie de nivelul de dificultate la care aţi ajuns, înainte de a expira. Este foarte important ca între două contracţii succesive să vă relaxaţi foarte bine muşchii vaginali, aceasta pentru a obţine un mai bun control la acest nivel.